2020.gada sākumā
perversu tematiku publiski sāka apspriest pasaules lielāko valstu vadītāju
līmenī. Tas sākās pēc pasaules lielākās valsts prezidenta paziņojuma par vārdu
“māte” un “tēvs” saglabāšanu viņa prezidentūras laikā. Ja vēl nesen perversas
tematikas apspriešana notika mediju publikāciju autoru un akadēmisko aprindu
līmenī, tad tagad tas notiek valsts prezidentu, ministru, parlamenta deputātu
līmenī. Tātad politiski visaugstākajā līmenī. Uz Zemes augstāks līmenis vairs
nevar būt.
Taču tas
nenozīmē, ka Rietumu civilizācijā un citās civilizācijās perversa tematika ir
sabiedrībā vispārakceptēta parādība. Tā tas nav. Tā tas pagaidām vēl nav.
Sabiedrības liela daļa (droši var teikt - sabiedrības vairākums) nosoda
perversās tematikas klātbūtni medijos, zinātnieku un politiķu diskursos.
Rietumu civilizācijā diemžēl tagad nav veselā saprāta laikmets sabiedrības
elitē. Ja veselā saprāta laikmetā elites politiķi runāja to, kas patika tautai,
tad veselā saprāta trūkuma (debilitātes) laikmetā elites politiķi runā to, kas
ļoti nepatīk tautas vairākumam, kas ir saglabājis veselo saprātu.
Elites politiķu
antisociālā rīcība ir tagadnes viena no dīvainākajām izpausmēm. Tā noteikti ir
vienota ar Rietumu civilizācijas pagrimumu eiropeīdu rasei ļoti nelabdabīgās
demogrāfiskās pārejas (1960-2050) laikā, kad dominē bojāejas apziņa un bojāejas
nenovēršamības loģika cilvēku darbībā, uzvedībā un komunikācijā. Demogrāfiskās
pārejas laikā pamatīgi izmainās kapitālisma sociāli ekonomiskā formācija. Tāpēc
tiekamies ar klasisku socioloģisko likumsakarību: ja radikāli mainās sociālā
iekārta (un tas notiek kapitālisma transformācijas rezultātā), tad sabiedrībā
ilgu laiku var izpausties anomālas izdarības. Piemēram, var tikt slavēta
bezideālu dzīve, antihumānisms, antigarīgums, antitikumiskums, amoralitātes kults,
bet racionalitātes vietā stāties iracionalitāte, radikāls arhaisms un
tumsonības patmīlīga demagoģija.
Diskurss par
perversiju ir sasniedzis sociālos griestus. Šo diskursu nākas terminoloģiski
noformēt. Acīmredzot nepieciešams jēdzienu “perversija” lietot visplašākajā
nozīmē un to attiecināt uz ačgārnību, pretdabisko tieksmju un izkropļojumu veselu
kompleksu. Tajā nākas iekļaut ne tikai pederastiju, homoseksuālismu, genderisma
“teoriju”, attieksmi pret viendzimumu laulībām un bērnu adoptēšanu viendzimumu
ģimenēs. Nākas iekļaut arī tādas patoloģiskās novirzes no normas kā
ekshibicionisms, heteroseksuālisms, pedofīlija, pornogrāfija, prostitūcija, sadomazohisms,
t.s. juvenālā likumdošana un ģimenes sadzīviskās vardarbības profilakse.
Kompleksā katrā ziņā ir jābūt t.s. agresīvajam feminismam un t.s. seksuālajai
audzināšanai izglītības iestādēs. Perversijas kontekstā ir jāizturas pret valstu
centieniem juridiski nostiprināt seksuālās deviācijas, kā arī pret
starptautiskās slimību statistiskās klasifikācijas sastādītājiem un anomālajai
seksuālajai tematikai veltītajām sabiedriskajām organizācijām un medijiem.
Perversija kā
drausmīgs tarāns XX gs. otrajā pusē sāka graut sabiedrības morāli tikumisko
seju un ģimeni kā sabiedrības institucionālo pamatu. Notika kultūras stereotipu
kardināla negatīvi centrēta maiņa. Joprojām nav īsti skaidrs mehānisms tādai
fantastiskajai transformācijai. Tas nenotika pats no sevis. Homoseksuālistu
procentuālais skaits sabiedrībā nav mainījies. Tas XXI gs. sākumā ir tāds pats
kā XX gs. vidū, kad, piemēram, ASV likumos bija pants par homoseksuālismu un
homoseksuālisms tika oficiāli uzskatīts par iedzimtu slimību. Perversijas
tarāns kādam kalpo un kādam ir vajadzīgs. Sastopams analītiskais viedoklis, ka
perversijas tarāns ir mehānisms planētas pārapdzīvotības samazināšanai.
Par perversiju zinātne sāka interesēties XIX
gs. 70.gados. Jēdziens “perversija” pirmo reizi esot lietots 1882.gadā. Jau no
paša sākuma zinātne pret perversiju izturējās kā pret cilvēka psihikas klīnisko
struktūru. Perversija ir slima cilvēka stāvoklis, kas prasa ārstēšanu un
kopšanu. Perversija nav devianta uzvedība (rīcības ārēji demonstratīva un
sociāli izaicinoša novirze no tiesiskajām un tikumiskajām normām). Perversija
ir psihiskā slimība. Diemžēl XX gs. otrajā pusē sākās šausmu ceļš, pa to noejot
no ārstējamiem dzimumdzīves izkropļojumiem līdz seksuālajai deviācijai, kas nav
jāārstē, bet ir pat jāciena, jo netraucē darbā, sociālajās aktivitātēs,
komunikācijā ar citiem indivīdiem. XX gs. beigās perversija kļuva par
politkorektuma un tolerances objektu. Perversijas “analītika” un atbalstīšana
kļuva sociālā mode un pašlepna tendence. Praidi kļuva nacionālais lepnums.
Starptautiskajā
slimību statistiskajā klasifikācijā (SSK-10) ir nosaukti “seksuālās izvēles
traucējumi” (parafīlijas). Tā, piemēram, ir nosaukti un komentēti (citēju bez
pēdiņām) šādi traucējumi: Fetišisms. Pieķeršanās kādam nedzīvam
priekšmetam kā seksuāla uzbudinājuma un seksuāla apmierinājuma stimulam. Daudzi
fetiši var būt saistīti ar cilvēka ķermeni, piem., apģērba gabali vai apavi.
Citi parasti piemēri ir kāds īpašs materiāls, piem., gumija, plastiska vai āda.
Fetiša objektu nozīmība pacientam var būt dažāda. Dažos gadījumos tie vienkārši
stimulē parastā veidā sasniegtu seksuālo uzbudinājumu (piem., liekot, lai
partneris valkā kādu īpašu ietērpu). Fetišiskais transvestisms. Tiek
valkāts pretējā dzimuma apģērbs galvenokārt tādēļ, lai gūtu seksuālu
uzbudinājumu un panāktu pretējā dzimuma personas izskatu. Fetišiskais
transvestisms atšķiras no transseksuālā transvestisma ar skaidru saistību ar
seksuālu uzbudinājumu un stipru vēlēšanos novilkt apģērbu, kad orgasms radies
un seksuālais uzbudinājums norimst. Iespējams, ka tā ir agrīna transseksuālisma
attīstības fāze. Ekshibicionisms. Pārejoša vai pastāvīga tieksme rādīt
savus dzimumorgānus svešiem cilvēkiem (parasti pretējam dzimumam) vai cilvēkiem
sabiedriskās vietās bez aicinājuma vai tieksmes uz ciešāku kontaktu. Parasti,
bet ne vienmēr, ir seksuāls uzbudinājums izrādīšanas laikā un rīcībai sekojoša
masturbācija. Vuajerisms. Pārejoša vai pastāvīga tieksme
skatīties uz citu cilvēku seksuālo vai intīmo rīcību, piem., izģērbšanos. Tas
notiek novērotajam cilvēkam nemanot un parasti noved pie seksuāla uzbudinājuma
un masturbācijas. Pedofīlija. Seksuāla izvēle ir pievērsta bērniem,
zēniem vai meitenēm, vai abiem dzimumiem, parasti pirms pubertātes vai agrīnā
pubertātē. Sadomazohisms. Tādas seksuālas aktivitātes izvēle, kas izsauc
sāpes, pazemo vai rada atkarību. Ja pacients dod priekšroku būt par šādu
stimulu saņēmēju, to sauc par mazohismu, bet ja par stimulu radītāju - par
sadismu. Bieži indivīds gūst seksuālu uzbudinājumu gan no sadistiskas, gan
mazohistiskas rīcības.
Rietumu
civilizācija tiekas ar perversijas ekoloģiju. Tā ieteicams
terminoloģiski apzīmēt šo melno trendu - perversijas invāziju, kas ir sava
veida ekoloģija, ja arī jēdzienu “ekoloģija” tāpat kā jēdzienu “perversija”
lietojam visplašākajā nozīmē.
Svešvārds
“ekoloģija” attiecas uz māju un mācību par māju (gr. Oikos – māja + logos
-mācība). Perversija taranējoši uzbrūk mūsu mājai – bērniem, mātei un tēvam.
Perversija nekaunīgi iejaucas mūsu mājas dzīvē – diktē jaunas normas,
noteikumus, attiecības starp ģimenes locekļiem. Perversija nekaunīgi iejaucas
ne tikai mūsu mājā, bet nekaunīgi iejaucas visā dzīves vidē – skolā, darba
vietā, starppersonālajā komunikācijā, sabiedrības morālo normu un vērtību
segmentā, politiskajā kultūrā, mākslā un literatūrā (sveiciens perversijas
kalpam postmodernismam). Iejaucas arī reliģiskajos procesos. Ja tas tā nebūtu,
tad latviešu mācītāji rubeņi neplātītos ar tekstiem par seksuālo.
Rietumu
civilizācijā valstis tagad nākas iedalīt divās daļās. Vienā daļā iekļaujamas
tās valstis, kuras savā iekšpolitikā un ārpolitikā pretojas perversijas
ekoloģijai. Diemžēl šajā daļā ietilpst tikai viena valsts - Krievija. Rietumu
pārējās valstīs ir relatīvi piekrītoša izturēšanās pret perversijas ekoloģiju.
Viss ir atkarīgs no elites pagrimuma pakāpes.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru